Friday, September 30, 2011

hidup ini adalah ujian daripada NYA..

Assalamualaikum wbt....

Ujian dan cubaan adalah keharusan dalam kehidupan ini.Tidak ada sesiapa pun yang akan terlepas
dari ini semua.Kite sebagai umat islam haruslah sabar dan redho dengan sesuatu ujian
yang diturunkan oleh NYA kepada kite.Ujian dan cubaan adalah tanda kebenaran dan kejujuran iman 
seseorang kepada sang pencipta iaitu Allah SWT.Tidak ada seseorng pun di antara kita dapat 
mengelakkan diri dari cubaan/dugaan dari NYA.

Kita sebagai hamba haruslah selalu berprasangka baik kepada NYA kerana Allah tidak akan menurunkan
ujian lebih dari kemampuan hambanya..Sabar lah WNA, akan ada kegembiraan menyusuli hidup ini
Lambat dan cepat je membezakan benda itu semua.Memang sakit untuk melaui semua ini.
Apa yang boleh aku buat adalah memanjatkan doa agr orng2 tertentu bangun dan sedar akn kewujudan
diri ku ini..Memang xterkira jumlah air mata yang dah di bazirkan untuk nya..Tidak sesiapa
pun akn faham akan perasaan ini..Hanya padanya dapat aku luahkan segalanya..Kerana Ia lebih mengetahui
isi hati ini.

Maaf jika ade tersinggung mana2 hati sebelum nie.Aku taw skung bukan masa untuk aku buang masa
dengan benda yang melalaikan.Lets move step foward.Aku harap usaha aku untuk memperbaiki 
kekurangan diri ini dapat kerdhoaan daripadanya.Memperbaiki setiap kekurangan dari
setiap sudut bukanlah senang.Tapi aku yakin ianya akan berhasil jika aku sabar.Sama dengan sebelum nie
masa aku baru start pakai tudung dulu,macam2 tomahan yang aku terima dari orng sekeliling
tp berkat kesabaran,lama2 bnda tu akn jd ok.Mulut org mner bleh kite ttp kan..Biarkan je lah
Aku berubah bukan untuk sapa2.Ynag penting niat hati aku ikhlas untuk memperbaiki diri.Aku nak mak n ayah aku bangga ada anak macam aku..Sesungguhnya aku teramatlah inginkan tempat di syurga.
Xsalahkan berubah kepada bnda yang baik kan..Aku taw terlampau bnyak dosa aku masa lampau.
Insyallah aku cuba memperbaiki diri ini..

"ya ALLAH aku ingin menjadi hamba mu yang taat akan perintah mu dah aku ingin menjadi
wanita yang suci di sisi mu ya ALLAH,kau tunjuk kanlah aku jalan yang menuju ke syurgamu ya ALLAH
hindarkan aku dari perkara yang menyesatkan.Hindarkan aku dari jadi manusiA yang lalai akn 
suruhanmu ya ALLAH"
Amin amin amin ya robbal a'lamin

No comments:

Post a Comment